Kerstpakketten in coronatijden: een krachtig signaal
Wanneer je als bedrijfsleider door het leven gaat, dan leef je als het goed is niet louter in het nu. Nee, je dient dan ook voortdurend te weten waar je met je bedrijf heen wilt in de nabije en ook de verre toekomst. Zo kan het zijn dat jij in de zomer in je gedachten al bij de donkere dagen voor kerst bent. Als je ondernemer bent is die kans ronduit groot. De meeste bedrijven bestellen hun kerstpakket immers vlak na de zomervakantie. Natuurlijk is 2020 vooral vanwege de coronacrisis een uitzonderlijk jaar. Des te meer zou het een buitengewoon krachtig signaal zijn wanneer je besluit niet te tornen aan de kerstpakketten, waarvan je bovendien gerust kunt stellen dat je medewerkers deze hebben verdiend na dit ook voor hen turbulente jaar.
Info over kerstpakketsoorten die bestaan
Vele jaren geleden wist je op voorhand al ongeveer wat er in het kerstpakket zou zitten. Deze tijden zijn inmiddels definitief voorbij. Veel kerstpakketverkopers zijn in de loop der jaren tot een veelzijdig en uitgebalanceerd assortiment gekomen. Heden ten dage kun je kiezen uit onder meer de volgende soorten pakketten:
• Foodpakketten. Deze pakketten zijn gebaseerd op traditionele kerstpakketten. Vol luxe etenswaren dus!
• Pakketten met etenswaren van een bepaald thema, bijvoorbeeld Italiaanse kerstpakketten of pakketten met een oosters thema.
• Rituals-pakketten, oftewel pakketten met producten van het kwalitatief goede cosmeticamerk Rituals.
• Drankpakketten, zoals bierpakketten, wijnpakketten of whiskypakketten.
• Sinterklaaspakketten: bijvoorbeeld voor wie de traditie rond de Goedheiligman prefereert of voor bedrijven die tijdens of zelfs al voor de kerstdagen op slot gaan.